28 september 2018

Goed nieuws; Raadsvoorstel in voorbereiding om Eigen Verklaringen weer kostendekkend te gaan verstrekken

Na berichten die wij ontvingen zijn 3 september jl. door de Partij van de Arbeid Ede raadsvragen gesteld over de vermindering van services aan 75++. Het bleek dat de gemeente Ede had besloten de service voor het verstrekken van een papieren versie van de gezondheidsverklaring aan 75++ welke nodig is voor een verlenging van het rijbewijs had beëindigt om te komen tot een bezuiniging.

Goed nieuws!

In de beantwoording geeft het college van burgemeester en wethouders aan dat het mogelijk is deze service te herstellen en er momenteel een raadsvoorstel in voorbereiding is om Eigen Verklaringen weer kostendekkend te gaan verstrekken.

De Partij van de arbeid is blij met dit herstel.

Wel vinden wij het erg jammer dat blijkt uit de beantwoording van het college van burgemeester en wethouders deze bezuiniging slechts € 4000,00 zou opleveren en hier niet vooraf met ouderen bijvoorbeeld via Cosbo over is gesproken.  Wellicht was dan tot een andere oplossing gekomen.

Waar ben je naar op zoek?