25 september 2013

Otwin van Dijk over toekomst zorg

Normal

false

NL
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standaardtabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”,”serif”;}

Debat op 7 oktober in gemeentehuis over zorg met Otwin van Dijk:

De PvdA wil ook in Ede pal staan voor een toegankelijke, betaalbare en goede zorg voor iedereen, die dichtbij mensen is georganiseerd. Dat is ook de doelstelling van de maatregelen die op ons af komen en die de gemeentes voor een flink deel verantwoordelijk maken voor het bieden van zorg aan de mensen die dat nodig hebben. De vraag is wel of de gemeentes dat kunnen, hoe dat moet, of er geld genoeg voor is en hoe de samenwerking moet zijn met de zorgorganisaties.

Voor de vakantieperiode werd daarover in Ede gedebatteerd met Wouter Bos, in een overvol restaurant in het gemeentehuis. Daarbij waren veel zorgaanbieders en zorgvragers aanwezig.

Dat debat krijgt een vervolg op 7 oktober. Dan komt PvdA Tweede Kamerlid Otwin van Dijk naar Ede. In de PvdA Tweede Kamerfractie heeft hij de portefeuille langdurige zorg, AWBZ, PGB en WMO. Hij verzet zich fel tegen de berichtgeving dat mensen het recht op goede verzorging zouden verliezen, maar begrijpt dat mensen die angst hebben.

Het is de bedoeling dat niet alleen leden van de PvdA hem kunnen bevragen, met hem in debat kunnen en hun zorgen aan hem kunnen voorleggen, maar dat hij ook in debat kan gaan met zorgaanbieders, zorgvragers, mantelzorgers en met iedereen die voor dit onderwerp belangstelling heeft

De bijeenkomst vindt plaats in de raadszaal in het gemeentehuis, op 7 oktober. Inloop vanaf 19.30 uur en start van het debat om 20.00 uur.