4 september 2018

Toekomst Tour met Paul Tang

Op 12 juli vond in Wageningen een evenement plaats in de serie “Toekomst Tour” van Paul Tang, lid van het Europese Parlament voor de PvdA. Deze bijeenkomst, georganiseerd in samenwerking met PvdA afdeling Wageningen, ging over verduurzaming van energiegebruik op Europees, nationaal en op gemeenteniveau. Gastsprekers waren twee dynamische nieuwe PvdA wethouders: Marinka Mulder uit Renkum en Anne Jansen uit Wageningen. Na een korte, inspirerende toespraak van Paul Tang over de rol van de burger en Europa in een toekomstige duurzame samenleving was er een vraag-en-antwoord sessie met de wethouders, op een professionele en innemende wijze begeleid door Roelof Nabuur, voorzitter van de PvdA afdeling Wageningen. Daarna had het publiek, zowel leden van de Wageningse PvdA maar ook uit andere Gelderlandse gemeentes, als leden van D66 en GroenLink en andere geinteresseerden, de kans om samen met de politici in kleine groejes te brainstormen. Tenslotte hield Kees Vendrik, oud tweede kamerlid van Groenlinks en thans hoofdeconoom bij deTriodos bank, een verhaal over de recente ontwikkeling binnen het Nederlandse klimaataccoord waarbij hij nauw samenwerkt met Lodewijk Asscher.
Sarah Cummings, de nieuwe voorzitter van de PvdA afdeling Ede, was aanwezig: ‘Het was een erg leuke bijeenkomst en fijn op zo’n manier te discussieren met politici over duurzaamheid. Ik hoop dat Paul Tang’s Toekomst Tour ook een keer naar Ede kan komen om dit gesprek voort te zetten.’
Volg de Toekomst Tour op Twitter met #toekomsttour @paultang.

Waar ben je naar op zoek?