17 januari 2021

SAMEN VEILIG VOOR VELDHUIZEN

Op oudejaarsavond heeft de fractie van de Partij van de Arbeid het surveillanceteam van Veldhuizen bezocht in buurtcentrum Het Kernhuis. Het team bestaat uit 24 vrijwilligers, die allemaal velhuizenaren zijn. De projectleiding en de deelnemers waren erg blij met ons bezoek, we hebben onze ideeën uitgewisseld over de veiligheid in Veldhuizen, de participatie van de buurt en oud en nieuw van afgelopen jaar besproken, waarover veel is geschreven en gezegd.

Dit jaar was anders, het team van het project Samen veilig voor Veldhuizen waren erg enthousiast met veel energie en trots. Ieder heeft zijn eigen visie voor Veldhuizen, maar wel één missie, om samen Veldhuizen veilig te maken.

Tijdens ons bezoek is naar voren gekomen hoe belangrijk het is om de je mede buurtbewonerste laten zien dat veldhuizenaren voor elkaar zorgen. Daarnaast is ook naar voren gekomen dat het bewust zijn van de problemen van het afgelopen jaar en het bereid zijn in te spannen voor de buurt belangrijke punten zijn.

Tegen acht uur in de avond, na een lekker bakje koffie, begon het team aan de briefing. Er zijn afspraken gemaakt om in het jaar 2021 nog een keer bij elkaar te komen, om bij te praten over het project en hoe het verder zal gaan na oud en nieuw.